apple id مشاوره خانواده - نگرانی و دلشوره
apple id مشاوره خانواده - نگرانی و دلشوره
 
تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
آخرین بروز رسانی :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازدید :

 
 
نویسنده : محمد کارگر
تاریخ : جمعه 18 تیر 1395
نظرات
نگرانی و دلشوره، مشكل مهمی است كه بر زندگی، شغل و اعتماد به نفس ما تاثیر مستقیم می گذارد و آرامش را از ما سلب می كند. بعضی از ما گرفتار ترس های بیمارگونه هستیم، برخی از استرس رنج می بریم، بعضی از ورود به جمع و اجتماع اضطراب داریم و حتی این حالت به شكلی وسواس گونه در ما تجلی می كند و زندگی مان را به هم می ریزد اما بسیاری از ما بدون داشتن یك مشكل روانی خاص و بیمارگونه از نگرانی رنج می بریم و این احساس ناخوشایند، ما را در وضعیت پر استرسی قرار می دهد. این نگرانی می تواند در ایجاد ارتباط با دیگران، در محیط كار، در مدرسه و دانشگاه، در فهم ایما و اشارات و زبان بدن دیگران، در هدف گذاری در زندگی و... تجلی كند. نگرانی به شكل مختلفی خود را نشان می دهد. گاهی این حالت به شكل تنش های جسمانی است. گاه به شكل بدخوابی و بی خوابی یا به صورت دردهای بدنی یا تیك های عصبی یا به صورت منفی گرایی البته ممكن است كه هیچ كس قادر نباشد این احساس ناراحت كننده را صددرصد در خود از بین ببرد ولی من ۷ روش به شما آموزش می دهم كه به وسیله آنها می توانید خود را در برابر این حس ناخوشایند مسلح كنید و تا حد زیادی آن را از پا در آورید.

من ۷ روش به شما آموزش می دهم كه به وسیله آنها می توانید خود را در برابر این حس ناخوشایند مسلح كنید.


۱. گاهی احساس خود را كنترل كنید

انسان خیلی راحت می تواند نسبت به موقعیت های خارجی عكس العمل نشان دهد و گاه از كوره در برود اما اگر در طول روز هر از گاهی ذهن و احساسات خود را كنترل كنید و سطح نگرانی و اضطراب خود را بسنجید می توانید گامی به عقب برداشته و قبل از آنكه احساس نگرانی از كنترل شما خارج شود با گفتار درمانی، سطح آن را كاهش دهید.


۲. از توانایی جسمی خود آگاه باشید

علاوه بر اینكه ذهن و احساس خود را كنترل می كنید، باید به استراحت خود نیز اهمیت بدهید. گاهی در طول روز به آرواره ها، كمر، شانه ها، معده و پاهای خود استراحت دهید. مطمئن باشید كه بلافاصله احساس بهتری خواهید داشت.


۳. چه چیزی شما را تحریك می كند؟

اگر بتوانید تشخیص دهید كه چه افراد، چه مكان ها یا چه موقعیت هایی آرامش شما را بر هم می زند و شما را عصبی و نگران می كند، می توانید خیلی بهتر خود را برای مواجهه با آن افراد، مكان ها و موقعیت ها آماده كنید و جلوی حمله نگرانی را بگیرید.


۴. اهداف تان را دنبال كنید

یك روش ساده برای احساس تحت كنترل بودن و راحتی این است كه جزء به جزء و قدم به قدم، راه های رسیدن به اهداف بلند مدت و كوتاه مدت خود را طی كنید. هر روز صبح یك برنامه برای روز خود بچینید و طی روز هر كاری كه به اتمام رساندید را خط بزنید.


۵. افكار منفی؛ ممنوع

وقتی جلوی تفكرات منفی خود را بگیرید، افكار ناراحت كننده ای كه اعتماد به نفس شما را فلج می كنند تغییر شكل داده و آهسته آهسته به افكار مثبت تبدیل می شوند و بدین ترتیب می توانید احساسات خود را كنترل كنید.


۶. ورزش كنید

ورزش ایروبیك منظم و هر روزه یا پیاده روی، دو و شنا می تواند در رسیدن به احساس آرامش و دوری از نگرانی به شما كمك كند و ناامیدی را دور كند.


۷. به چیزهای آرامش بخش بیندیشید

هر وقت حس می كنید آرامش شما در حال به هم خوردن است، در ذهن خود جایی شاد و آرام تصور كنید و به آن بیندیشید. اندیشیدن به خاطرات و مكان های آرامش بخش، نگرانی و اضطراب را از انسان دور می كند و آرامش را دوباره به انسان باز می گرداند.



مرتبط با: مسائل فردی ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید
 
   
تک اسکین - قالب و ابزار وبلاگ
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic